Monday, December 29, 2008

Selamat Tahun Baru Hijrah 1430

Selamat menyambut tahun baru Islam 1430 Hijrah. Lupakan tahun yang lepas sama-sama kita hadapi cubaan dan dugaan tahun yang mendatang ini. Tahun baru masihi juga akan tiba beberapa hari lagi dan pastinya akan membawa satu lembarang baru bagi kita semua. Kehadiran tahun baru ini diharapkan membawa sinar baru kepada kita semua dan semoga lebih baik daripada tahun-tahun yang sebelumnya. Bagi saya, ini permulaan yang baru bagi meneruskan perjuangan ini. Banyak perkara baru yang akan saya lakukan dan akan saya capai. Biarlah apa yang berlaku sebelum ini hanya menjadi pengajaran berguna dan kegagalan sebelum ini biarlah menjadi kejayaan masa hadapan. Langkah pertamanya bermula tahun baru ini..
Telah terlalu lama sepatutnya hal yang baik-baik berlaku tapi sehingga kini semuanya masih lagi angan-angan. Hari ini,biarlah aku menjadi saksi kepada diri ini bahawa sisa hidup yang mendatang ini biarlah diabadikan untuk kejayaan yang sepatutnya. Ada insan lain yang bergantung harap terhadap diri ini,ada insan lain yang memerlukan diri ini..biarlah hari ini manjadi titik nokhta kepada kegelapan dan hari ini juga bermulanya hari baru yang ceria bermulanya kejayaan dalam hidup ini.. Aku juga berhak terhadap kebahagian,kekayaan,kesejahtera,keamanan dan ketenangan...

No comments: